فرش روشن در دکوراسیون

در این وبلاگ قصد دارم نکاتی مفید جهت خرید فرش کاشان به صورت راحت و امن و بی دردسر برای شما فراهم کنم.

فرش روشن در دکوراسیون

۷۸۲ بازديد
خرید فرش ماشینی مستقیم از کارخانه قالی کاشان
فرش یکی از اجزای جدایی ناپذیر در دکوراسیون داخلی هر خانه محسوب می شود. از آنجا که فرش های ماشینی دارای تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ هستند. انتخاب فرش مناسب در دکوراسیون دارای اهمیت ویژه ای است. هرچندکه انتخاب رنگ فرش بستگی به سلیقه شخصی دارد. اما توجه به برخی نکات می تواند شما را در انتخاب رنگ فرش مناسب برای دکوراسیونتان یاری کند. یکی از پرطرفدارترین رنگ فرش در بین مردم فرش زمینه روشن می باشد. در گذشته فرش کرم به عنوان فرش زمینه روشن در بین مردم رواج داشته است . اما امروزه فرش های زمینه روشن دارای طیف گسترده ای شده اند.در این مقاله به طور مفصل کاربرد این فرش زیبا در دکوراسیون را برایتان شرح خواهیم داد.
انواع فرش زمینه روشن
پیشرفت و گسترش فرش ماشینی باعث ایجاد تنوع زیادی در رنگ فرش شده است. در سال های اخیر فرش زمینه روشن طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. لذا تولیدکنندگان فرش ماشینی طیف گسترده ای ازفرش های زمینه روشن را تولید و به بازار عرضه نمودند. فرش های زمینه روشن شامل رنگ سفید، کرم، کرم چرک، بژ، بادامی و صدفی وفرش زمینه نقره ای می باشد.
کاربرد فرش زمینه روشن در دکوراسین
همانطور که اشاره شد امروزه کاربرد فرش زمینه روشن در دکوراسیون بسیار بیشتر از گذشته است. در گذشته اکثر مردم از فرش زمینه قرمز یا بوم لاکی در منازل خود استفاده می کردند. اما با گذشت زمان و تغییر سلایق مردم استفاده از رنگ های دیگر فرش بخصوص فرش زمینه کرم در بین مردم رواج بیشتری یافت.
چند عامل مهم در انتخاب فرش زمینه روشن برای دکوراسیون نقش عمده ای ایفا میکند که ما برایتان به اختصار شرح می دهیم.
1 – سبک دکوراسیون
زندگی درعصر تکنولوژی و مدرنیته باعث شده است که سبک زندگی بسیاری از مردم نیز تغییر کند. لذا بسیاری از مردم به خصوص نسل های جدید سبک مدرن را برای زندگی خود انتخاب می کنند. از این رو سبک مدرن در چیدمان و دکوراسیون منزل نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
در چیدمان های مدرن استفاده از سادگی و رنگ های روشن بسیار پرکاربرد است. بنابراین فرش های زمینه روشن در دکوراسیون های مدرن بسیار پرکاربرد هستند. نکته قابل توجه این است که می توان برای دکوراسیون های مدرن از نقشه های اصیل با رنگ های روشن و جدید مثل نقره ای و صدفی نیز استفاده نمود.
در چیدمان های کلاسیک و مجلل استفاده ازفرش های زمینه کرم و فرش کرم چرک رنگ و فرش بادامی و فرش بژ بسیار رایج است. این فرش ها به دکوراسون های کلاسیک و مجلل ظاهری جذاب و شیک می دهند.
2 – هماهنگی با وسایل
از آن جا که فرش های زمینه روشن مثل کرم و صدفی و نقره ای و بژ جزو رنگ های خنثی هستند. با اکثر رنگ ها هماهنگ و ست می شوند. در صورت انتخاب فرش زمینه روشن انتخاب رنگ سایر وسایل کار بسیار آسانی ست. استفاده از رنگ های تیره برای وسایل باعث جذابیت چیدمان منزل خواهد شد.
3 – میزان نور
یکی از مزیت های فرش زمینه روشن این است که برای مکان هایی که نورگیری کمی دارند. بسیار مناسب هستند. استفاده از فرش های زمینه روشن دراین مکان ها خستگی ودلگیربودن فضا را از بین می برد و به دکوراسیون جلوه و شادابی می بخشد.
4 – ابعاد فضا
یکی از مهمترین عواملی که در انتخاب رنگ فرش دخیل است. ابعاد فضای موردنظر می باشد. استفاده از فرش های زمینه روشن برای مکان هایی که کوچک هستند. انتخاب هوشمندانه ای ست. چرا که این فرش ها باعث می شوند کوچکی فضا به چشم نیاید. بنابراین فرش های زمینه روشن برای منازل کوچک و آپارتمانی گزینه بسیار مناسبی است.
5 – رنگ کفپوش و دیوارها
اگر دیوارها یا کفپوش منزلتان رنگ تیره دارد و می خواهید فرش مناسب برای این منزلتان تهیه کنید. بدون شک انتخاب فرش زمینه روشن انتخاب بسیار صحیحی خواهد بود. به طور کلی استفاده از فرش های زمینه روشن در فضاهایی که رنگ های یکنواخت و تیره دارند. بسیار مناسب است. و خستگی و دلگیری فضا را خنثی خواهد کرد.
 
فرش کاشان
یکی از محصولات باکیفیت کاشان فرش ماشینی بوده که در تمام دنیا شناخته شده می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت قالی کاشان محصول خود را دیده و بر اساس قیمت درب کارخانه آن را خریداری کنید. ارسال محصولات قالی کاشان به سراسر ایران به صورت رایگان می باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.