اهمیت فرش در دکوراسیون داخلی

در این وبلاگ قصد دارم نکاتی مفید جهت خرید فرش کاشان به صورت راحت و امن و بی دردسر برای شما فراهم کنم.

اهمیت فرش در دکوراسیون داخلی

۷۹۵ بازديد


نکات مهم برای خرید فرش در کمترین زمان ممکن

از گذشته تا کنون فرش ایرانی به سبب زیبایی خاص و تنوع در  طرح ورنگبندی ، جایگاه خاصی در دکوراسیون داخلی بسیاری از کشورهای جهان داشته است .بدون شک یک فرش زیبا و خاص چنانچه به درستی و هماهنگ با فضا و چیدمان خانه  انتخاب شود تاثیر بسزایی در جذابیت دکوراسیون داخلی خواهد داشت ودر صورت انتخاب نادرست وناهماهنگی با دکوراسیون خانه به همان اندازه از زیبایی فضا خواهد کاست .

برای اینکه بتوانیم فرش متناسب با چیدمان و فضای خانه خود را انتخاب کنیم باید به چندین نکته توجه کنیم:

 اولین نکته توجه به سبک دکوراسین داخلی منزل میباشد .

اگر سبک چیدمان و فضای منزلتان کلاسیک است بهترین و مناسبترین گزینه انتخاب  فرش هایی با طرح و نقشه های اصیل ایرانی ست .در این نوع سبک معمولا از فرش هایی با نقشه های اصیل استفاده میشوند برای مثال فرش طرح کاشان که یکی از نقشه های معروف و اصیل است یا فرش نایین یا اصفهان از فرش هایی هستند که بسیار اصیل بوده و همواره طرفداران بسیاری داشته و دارند. عمده ی این طرح ها دارای عناصری مثل ترنج و لچک و نقوش اسلیمی و شاه عباسی و ختایی هستند که به وفور در این طرح ها یافت می شوند.

اگر سبک چیدمان خانه ی شما مدرن است ، بهتر است از فرش هایی استفاده کنید که طرح مدرن دارند ؛

در این نوع سبک معمولا از نقوشی که در فرش های اصیل یافت میشوند ، به ندرت دیده میشوند این نقوش چون زاده دست طراحان امروزی ست دارای تنوع زیادی هستند که گاه تلفیقی از نقوش قدیمی با طرح های امروزی هستند برای مثال فرش وینیج یا کهنه نما یکی از فرش هایی ست که چند سال اخیر پا به عرصه ی ظهور گذاشته و طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کرده که ممکن است دارای نقوش مدرن و یا  نقوش کلاسیک باشد.فرش شگی ، شنل و فرش های لایت ترکیه ای از جمله فرش های مدرن هستند.

گاهی استفاده از فرش هایی با طرح های اصیل مثل فرش هایی قشقایی ، به دلیل تضادی که در چیدمان ایجاد میکنند باعث جذابیت دکوراسیون های مدرن میشوند .

 دومین نکته توجه به رنگ فرشی است که انتخاب میکنیم .

رنگ فرش هم باید متناسب با رنگهایی باشد که در دکوراسیون داخلی منزلتان استفاده کرده اید توجه به رنگ کفپوش ،دیوارها ، رنگ مبلمان و پرده و سایر اکسسوری ها مثل گلدان و پرده و آباژور، آینه و کنسول و... در انتخاب رنگ فرش باید مورد توجه قرار گیرد .

توجه داشته باشید که استفاده از فرش با طیف رنگ های خنثی مثل کرم و خاکستری با اکثر چیدمان ها هماهنگ میباشند.

  سومین نکته اندازه ی فرش انتخابی است.

اندازه فرش انتخابی تاثیر زیادی در کوچک یا بزرگ نشان دادن فضا دارد برای مثال استفاده از فرش های کوچک برای پذیرایی متزل باعث کوچک نشان دادن فضا میشود و از طرفی پوشش کامل کف آن نیز از زیبایی اتاق پذیرایی خواهد کاست.

    چهارمین نکته این است که بدانیم برای هر کدام از بخش های منزل چه نوع فرشی باید انتخاب کنیم برای مثال فرش مناسب آشپزخانه باید سبک و مقاوم به شستشو و دارای طرح و رنگ متناسب با فضای آشپزخانه باشد یا فرشی که برای اتاق خواب استفاده میشود باید دارای بافتی نرم بوده و از طرفی طرح ونقش آرامش بخشی داشته باشد .

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.

آموزش  دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی، هنر چیدمان داخل فضای ساختمان است به منظور ایجاد یک فضا برپایه سلامت روحی و زیبایی شناختی سازه ای است که فرد یا افرادی داخل آن زندگی می‌کنند و یا فعالیت اجتماعی انجام می‌دهند. در این مقاله به طور تخصصی به این رشته پرداخته ایم و هر چیزی که برای ورود به این رشته لازم دارید را شرح داده ایم.

دکوراسیون داخلی

گذری بر سبک های دکوراسیون داخلی

1- سبک مدرن

این سبک بر خلاف سبک های قدیمی تر از خود، از تجمل و استفاده بیش از حد جزئیات دوری می کند و با در نظر گرفتن کارایی و کاربرد اثاثیه و وسایل خانه، فضایی ساده و به دور از در هم ریختگی ایجاد می کند. استفاده از خطوط صاف و مستقیم، استفاده از مصالح و مواد طبیعی مانند چوب، فلزات، چرم و الیاف طبیعی و استفاده از پالت رنگی خنثی از ویژگی های این سبک است.

2- سبک مینیمال

این سبک نیز همانند سبک مدرن، تکیه بر طراحی کاربردی دارد و از هر گونه شلوغی و در هم ریختگی در محیط خانه دوری می کند. سادگی در شکل و طراحی اثاثیه، پوشش و دکور ساده دیوارها، فضای مرتب و باز و پر نور خانه از ویژگی های این سبک است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.