فرش فریز چیست؟!

در این وبلاگ قصد دارم نکاتی مفید جهت خرید فرش کاشان به صورت راحت و امن و بی دردسر برای شما فراهم کنم.

فرش فریز چیست؟!

۷۹۱ بازديد
فرش فریز قالی کاشان
با توجه به تنوع زیاد در صنعت فرش ماشینی، در سال های اخیر محصولی به نام فرش فریز تولید شد. الیاف این فرش به صورت زیر و رو می باشد. همچنین در پایان بافت با یک تیغ برش از وسط به و قسمت تقسیم می شود. که به صورت تخصصی با آن cut pile یا ریشه بریده شده می گویند. در این مقاله با فرش فریز بیشتر آشنا می شویم.

ویژگی های فرش فریز
با توجه به توضیحات داده شده فریز فریز از دسته cut pile  بوده است. ارتفاع خاب در فرش فریز بسیار بالا بوده و ریشه های بلندی را دارد. فرش های فریز از دو الیاف پلی استر یا پلی پروپیلن بافته می شود. که دارای مقاومت بسیار زیادی می باشد. همچنین در هنگام شستشو بافت فرش خراب نشده و ماندگاری بالایی دارد.
امروزه طرح های زیادی بر روی فرش فریز بافته می شود. و تنوع در این فرش بسیار بالا می باشد. از جمله طرح سنتی، طرح فانتزی و مدرن، طرح سه بعدی و طرح های اتاق کودک که به تازگی بر روی فرش های فریز تولید می شوند. لازم به ذکر است در فرش فریز نگران رد پای به جا مانده بر روی فرش نبوده و با یک جاروبرقی می توانید آن را از بین ببرید.
از ویژگی های فرش فریز می توان به وزن کم آن، خاصیت بدون پرز بودن و قیمت ارزان محصول نسبت به فرش های دیگر اشاره کرد. همچنین الیاف فرش باعث گرم شدن دما هوای آن فضا شده و مانع هدر رفتن انرژی می شود. از مکان هایی که می توانید برای قرار دادن فرش فریز استفاده کنید می توان به اتاق خواب، راهرو، راه پله، اتاق خواب و اتاق کودک اشاره کرد.
تمیز کردن فرش فریز
1-از آنجایی که الیاف فرش فریز همانند دیگر فرش های ماشینی فشرده نمی باشد. آلودگی به سرعت به بافت فرش نفوذ می کند. در مرحله اول هنگام کشیدن جارو برقی بر روی فرش، خاب فرش را مشخص کرده و آن را در جهت خاب جارو بکشید.
2-اگر فرش فریز نیاز به شستشو داشت از شستن آن با آب گرم خودداری کنید.چرا که بافت و الیاف فرش سفت می شود و زیبایی خود را از دست می دهد.
3-هنگام به وجود آمدن لکه بر روی فرش کافیست با یک دستمال مرطوب سطح فرش را تمیز کنید. الیاف فرش فریز به گونه ای می باشند که سریعا قابل تمیز شدن هستند.
تفاوت ظاهری گلیم و فرش فریز
بافت فرش فریز با گلیم بسیار متفاوت می باشد. گلیم ها ظاهری بسیار زمخت و موکت گونه را دارند. پرز های کوتاه گلیم باعث به وجود آمدن این ضخامت می شود. تراکم کم در گلیم ها باعث ارزان بودن قیمت آن می شود.
اما فرش های فریز ظاهری کاملا متفاوت با گلیم را دارند. از آنجایی که تراکم در فرش فریز کم می باشد. در بافت آن از الیاف ضخیم استفاده می شود. به دلیل الیاف ضخیم و همچنین پرز های بلند فرش، آن را تبدیل به یک فرش نرم و لطیف می کند. همین تفاوت باعث شده است، فرش کودک با طرح های عروسکی بر روی فرش فریز بافته شود.
خرید مستقیم فرش کاشان از کارخانه
فروشگاه اینترنتی قالی کاشان یکی از معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی می باشد. این فروشگاه با توجه به نیاز مشتریان خود انواع فرش ها را تهیه کرده و با قیمت مناسبی محصول را به فروش می رساند. یکی از ویژگی های فروشگاه قالی کاشان ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.