بررسی فرش طرح افشان کاشان و انواع آن

در این وبلاگ قصد دارم نکاتی مفید جهت خرید فرش کاشان به صورت راحت و امن و بی دردسر برای شما فراهم کنم.

بررسی فرش طرح افشان کاشان و انواع آن

۷۸۴ بازديد
فرش کاشان قالی کاشان فرش افشان کاشان قیمت و خرید فرش افشان کاشان

  

فرش طرح افشان کاشان از شناخته شده ترین طرح های فرش است . در طرح این فرش ویزگی های خاصی وجود دارد که باعث شده افرادی زیادی این فرش را برای خرید انتخاب کنند . از طرح افشان در انواع مختلفی از فرش های ماشینی استفاده می شود . فرش افشان کاشان نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا پرفروش و محبوب است . در این متن به معرفی و بررسی فرش های افشان کاشان می پردازیم . 

ویژگی های مهم فرش افشان

در گذشته در قالی های دستباف طرحی به نام ترنج وجود داشته که کاربرد بسیار زیادی داشته است . در طرح ترنج از نقشی ترنج در میانه فرش استفاده شده و اطراف ان را نقوش شاخ و برگی و گل های زیبا تزیین کرده اند . در طول زمان طرح ترنج تغییراتی یافته و ترنج میانی آن حذف شده است . در طرح افشان بیش تر از عناصر گیاهی استفاده شده است . از این رو در طرح افشان بیش تر نقش های اسلیمی و ختایی استفاده شده است .

در طرح های مدرن افشان از نقش های جدیدی در طرح افشان استفاده شده است و تلفیقی از طرح های سنتی فرش و مدرن شکل گرفته است . در طرح افشان قرینگی نقوش به شکلی که در فرش های سنتی دستباف شاهد هستیم وجود ندارد . از این رو ظاهر فرش بسیار جذاب و خاص است . علت نام گذاری فرش به نام افشان نیز همین ویزگی بوده است . افشان در لغت به معنای آشفته و پراکنده بوده و همان گونه که مشخص است در فرش افشان نقش های شاخ و برگی و گل های طرح در سراسر آن پراکنده شده اند .
فرش های افشان ظاهری کلاسیک و سنتی داشته و برای استفاده در دکوراسیون های کلاسیک فوق العاده هستند . البته فرش های افشان جدید با سکی به روز طراحی شده و برای استفاده در دکوراسیون های مدرن نیز مناسب هستند . یکی از مهم ترین ویزگی های طرح افشان در فرش بزرگ نشان دادن فضای خانه بدلیل نبود لچک و ترنج در طرح آن است .

انواع فرش ماشینی افشان کاشان 

در فرش های ماشینی کاشان به علت محبوبیت بالای طرح افشان استفاده بسیار زیادی از ان را شاهد هستیم .  . طرح  افشان در فرش ماشینی کاشان در شانه و تراکم های مختلفی بافته می شود . اما به دلیل نقش های ظریف و پر تعداد بیش تر در فرش های ریز بافت و دستباف نما مانند فرش 1500 شانه تراکم 4500 و فرش 1200 شانه تراکم 3600 استفاده می شود . فرش های افشان ماشینی کاشان بافتی ظریف و دستباف گونه و رقیبی مناسب برای قالی های دستباف ایرانی محسوب می شوند . این فرش ها قیمت کم تری نسبت به قالی های دستباف داشته و از این نظر خریدارانی که به دنبال خریدی اصیل و دستباف نما با قیمتی ازران هستند این فرش را انتخاب می کنند .
 در فرش های ماشینی کاشان نقش های متنوعی از افشان با رنگ های مختلفی بافته شده تا برای هر سلیقه ای مناسب باشد . از مهم ترین طرح های افشان ماشینی می توان به فرش طرح افشان شاه عباسی کاشان ، طرح افشان ختایی کاشان ، طرح افشان بندی ، طرح افشان اسلیمی و طرح افشان حیوانات اشاره نمود . 

در برحی طرح های مدرن از نقش های خشتی در کنار طرح های افشان استفاده شده است . این طرح های مدرن فرش ظاهری فوق العاده زیبا و جذاب دارند . 

خرید اینترنتی فرش طرح افشان کاشان از فروشگاه قالی کاشان

فروشگاه اینترنتی قالی مجموعه ای از انواع طرح های سنتی و کلاسیک فرش ماشینی را با بهترین کیفیت ممکن عرضه کرده است . با خرید فرش طرح افشان از قالی کاشان فرشی با کیفیت بسیار بالا و ضمانت 5 ساله را به قیمت ارزان کارخانه خرید خواهید کرد . یکی از ویژگی های مهم فروشگاه قالی کاشان ارسال رایگان فرش به سراسر کشور و عرضه مستقیم از کارخانه است که سبب کاهش هزینه های خریداران می شود . در این فروشگاه  انواع مختلف فرش های ماشینی 500 شانه تا 1500 شانه با ابعاد مختلفی مانند فرش 4 متری ، 6 متری ، 9 متری و 12 متری موجود و قابل مشهاهده هستند .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.