فرش کلاسیک چیست ؟

در این وبلاگ قصد دارم نکاتی مفید جهت خرید فرش کاشان به صورت راحت و امن و بی دردسر برای شما فراهم کنم.

فرش کلاسیک چیست ؟

۸۰۹ بازديد




فرش کاشان قالی کاشان فرش ککلاسیک کاشان فرش سنتی ایرانی


 واژه کلاسیک در زمینه های زیادی استفاده می شود و معانی متفاوتی دارد . این واژه در زبان لاتین به معنای درجه یکی و مرغوب است و از لغت کلاسیوس گرفته شده است .
حتما برایتان سوال است که واژه کلاسیک در فرش و قالی به چه جنبه ای اشاره دارد . در زمینه فرش و قالی استفاده از واژه کلاسیک جهت نشان دادن تفاوت طرح و نگاره استفاده می شود ، پس منظور از واژه فرش کلاسیک محصولاتی با طرح ها و نگاره هایی سنتی و قدیمی‌تر هستند که ویژگی این طرح و نقشه ها سنتی بودن آن ها و در عین حال داشتن رنگ‌هایی ملایم و آرامش بخش بوده که برای دکوراسیون های رسمی ، شیک و کلاسیک بکار گرفته میشوند .
 ظهور فرش سنتی یا کلاسیک ، در کاشان بوده است و در گذشته طرح قالی های کلاسیک به چند مورد محدود می شد ولی به علت تقاضای بسیار از فرش سنتی کاشان ، تولید کنندگان روز به روز بر تنوع طرح ها می افزودند تا اینکه توانستند متناسب با هر محیطی طرحی را ارائه دهند . فرش سنتی فضا را بسیار سنگین ، گرم و لوکس نشان می دهند .
همانطور که عنوان شد فرش کلاسیک به طرح و نقشه اشاره دارد از همین رو انواع فرش های کلاسیک با انواع و اقسام ویژگی های کیفی مانند شانه فرش و تراکم‌ ، جنس الیاف فرش ، قیمت و ابعاد و ... در بازار موجود است .  جهت خرید فرشهای کلاسیک باید محیط را طوری طراحی کرد که با یک کف پوش طرح سنتی هارمونی داشته باشد چراکه سایر ویژگی های بافتی در این نوع محصول بسیار بسیار متفاوت است .


فرش کلاسیک در دکوراسیون

تاثیر فرش بر زیبایی دکوراسیون امری آشکاراست ،انتخاب یک کف پوش مناسب با محیط میتواند به زیبایی سبک معماری بیافزاید و در عین حال انتخابی غلط و نادرست میتواند فضای خانه را نا آرام و نازیبا جلوه دهد.بهتر است فرش از اولین انتخاب ها باشد چرا که ست کردن بقیه وسایل با آن کار راحت تری است .فرش های کلاسیک متناسب برای فضاها و معماری های کلاسیک هستند ،چرا که این فضاهای کلاسیک هستند که داوطلب داشتن وسایل کلاسیک خواهند بود .
در مورد این محصول چون از نگاره سنتی بحث میشود ذهن ها به سمت و سوی فرش دستبافت میرود اما باید بدانیم فرش های ماشینی با سبک کلاسیک در دو نوع دستبافت و ماشینی تولید میشود. گاها فرش های ماشینی با سبک کلاسیک به چشم میخورند که بسیار زیبا و جذاب هستند .درباره انواع طرح ها و نقوش کلاسیک میتوان به طرح افشان ،درختی ،خشتی ،بته جقه و … اشاره کرد .در کنار طرح دار بودن رنگ های ملایم وملیح از ویژگی های دیگر محصول مورد نظر است که عموما هم در بافت و طراحی این مورد مهم از نظر دور نمیماند و کمتر فرش کلاسیکی با رنگ های پر زرق و برق دیده میشود.


فرش 1500 شانه ماشینی کلاسیک


فرش های 1500 شانه مدرن ترین محصولات صنعت نساجی هستند که در حال حاضر فقط در شهر کاشان قابلیت تولید دارند ، محصولی به جد فاخر و زیبا که در سراسر دنیا زبانزد خاص و عام است . فرش های 1500 شانه بسیار ریز بافت و ریز نقش هستند و به خوبی می توانند نگاره های ریز و کوچک را جلوه دهند ، از طرفی فرش های کلاسیک از طرح و نقشه سنتی و اصیل فرش برخوردارند و طرح های سنتی همواره شلوغ ، پر از طرح های ریز و زیبا هستند پس بافت های 1500 شانه جهت بافت نقشه های سنتی و کلاسیک بسیار مناسب بوده و زیبایی نقشه را به حد اعلائی نمایان میسازند .
بافت 1500 شانه ماشینی کلاسیک از گران قیمت ترین ، زیبا ترین ، فاخر ترین و به روزترین فرش هایی است که توسط کارخانه جات تولیدی شهر کاشان در حال تولید است و روز به روز سهم بیشتری از بازار محصولات لوکس را به خود اختصاص میدهد .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.